luni, 1 noiembrie 2010

Cum sa il convingi sa iti acorde mai multa atentie

Cum sa il convingi sa iti acorde mai multa atentie
POVESTEA FEMEII INVIZIBILE
(SAU CUM SA IL CONVINGI SA ITI ACORDE ATENTIE)
Femeia din fata mea are 42 de ani, 100 de kilograme si ochi atat de tristi, cum n-am mai vazut niciodata. Mi-a scris pe blog si m-a rugat sa ne cunoastem. “Ce bluza frumoasa ai!”, ii spun si o simt cum se destinde. M-ar strange in brate de bucurie. Nu inceteaza sa imi multumeasca. “Nimeni nu mi-a mai zis o vorba buna de atata timp!”. Emotionata, framanta in mana un album vechi de fotografii. Se hotaraste cu greu daca sa mi-l inmaneze sau nu, iar cand o face deschide la poza sotului ei. Cu lacrimi in ochi, imi spune povestea ei. S-a indragostit nebuneste la varsta majoratului. “Barbatul vietii mele”, repeta obsesiv .“Unde mai gaseam eu unul ca el. Ofiter, galant, educat, cu simtul umorului…” De frica sa nu piarda asemenea minunatie de barbat, la scurt timp dupa ce s-au cunoscut, a ramas insarcinata. “Din greseala”, spune ea, desi stim amandoua ca nu acesta e adevarul. “Daca nu m-ar fi iubit, nu s-ar fi insurat cu mine!”, ii justifica decizi. Inca o minciuna! Si daca la inceput, totul parea sa mearga perfect, curand au aparut reprosurile. “Mi-ai distrus tineretea”, o acuza el fara mila. Apoi, a inceput sa lipseasca noptile de acasa. Ea a facut crize de gelozie. A strigat ca divorteaza in repetate randuri, dar n-a avut niciodata curajul. “M-am gandit la binele copilului!”. “De ce sa i-l fac cadou altei femei?!”. Asa ca a ramas pe baricade. Nu stie cand s-a resemnat, cand au inceput sa doarma in camere separate. Stie doar ca in ultimii 15 ani, barbatul ei nu s-a mai atins de ea. “Asta e crucea pe care trebuie sa o port!”, ridica neputincioasa din umeri, in timp ce mie imi creste tensiunea. 15 ANI?!!!!!!!!!! 15 ani in care ea l-a slavit ca pe un rege, cu bucate alese si pantaloni la dunga. 15 ani in care el a jignit-o ca e grasa. 15 ani de umilinta si de singuratate. Mi-e peste putinta sa cred ca nu a fugit mancand pamantul. Ca nu si-a cautat alinarea in bratele altcuiva. Ca i-a ramas fidela. Ca nu si-a refacut viata…. “Cine ma mai ia pe mine acum?”. O privesc mai atent si imi dau seama ca in ciuda chipului imbatranit, are trasaturi frumoase. Doar ca nu e greu sa ghicesc ca se neglijeaza de mult timp. “Imi pare rau, dar eu chiar nu cred ca vreti sa va gasiti pe altcineva.”, ii spun raspicat. Il ponegreste, il injura, il blestema si intr-un final, imi spune: “Adevarul e ca nu stiu sa traiesc fara el”. Si cand pleaca, stiu ca se intoarce la viata ei de calugarita, fara prietene.si la serile ei, singura in fata televizorului. Va barfi orice ruda de sex feminin si isi va improsca  rautate oriunde unde se va duce. As vrea sa o pot ajuta, dar nu vrea asta…Ar fi vrut doar sa ii confirm ce barbat bine a luat-o de nevasta. Momentan, un nene cu tricoul plesnindu-i peste burta, ca un dinte lipsa si chel.
Daca tu nu te pretuiesti, de ce ar face-o ceilalti?!. “Nu imi vine sa cred ca asemenea barbat ma vrea pe mine!”, imi marturiseste  cate o domnisoara cu fluturasi in stomac, zburdand de bucurie ca a dat norocul peste ea. Si mi-l urca pe print pe un piedestal imaginar si turuie cate o jumatate de ora cum a ales-o tocmai pe ea, cand el ar fi putut avea orice femeie. De ce sa ne mai miram ca lui i se urca la cap si are pretentia sa ii fie vesnic recunoscatoare ca i-a facut onoarea de a-i fi iubita?! Ca abia se sinchiseste sa ii remarce prezenta?!
Un bun amic de-al meu mi-a expus teoria lui: cu cat o femeie e mai puternica si ii arata unui barbat ca nu e sfarsitul lumii daca nu vor fi impreuna, cu atat el si-o va dori mai mult. “Relatiile nu incep niciodata pe picior de egalitate. Unul dintre parteneri alearga mai mult dupa celalalt. Si pe parcurs, unul dintre ei iubeste mai mult, iar celalalt mai putin. In functie de cine e VEDETA CUPLULUI se stabileste cine ofera mai mult si cine primeste mai putin.”
Au durat cativa ani ca sa fiu de acord cu vorbele lui . Si intr-adevar VEDETA CUPLULUI, indiferent de semnalele pe care i le da alesul, nu concepe ca nu mai e frumoasa sau speciala. Si daca azi, nu mai primeste flori, complimente si atentie, nici prin cap nu ii trece ca farmecul ei s-a dus pe apa sambetei. Vedeta cuplului nu il cicaleste pe celalalt ca o moara stricata. Iar daca sufera ca nu i se mai acorda importanta si celuilalt prea putin ii pasa, gaseste alti admiratori, care sa ii gadile orgoliul. Vedeta cuplului stie ca e la fel de fermecatoare ca intotdeauna.
O astfel de femeie se ingrijeste cu sfintenie de aspectul sau fizic. Nu se lasa coplesita de amaraciune, inghitind o caserola de inghetata. Continua sa mearga la coafor, sa se machieze, sa se dichiseasca. Face sport si isi varsa naduful pe aparatele de la sala.
O astfel de femeie nu zace pe canapea si plange ca el a iesit din nou cu baietii. Nu isi petrece seara bombardandu-l cu sms-uri “iubiiii, cand vii?!!”, telefoane de verificare si smiorcaieli. De ce sa ii demonstreze ca programul ei se invarte in jurul lui?! O astfel de femeie il rasplateste cu aceeasi moneda. Isi suna prietenele si isi petrece seara in compania lor. Nu acasa! Ci int-o cafenea populata.
O astfel de femeie nu ii cere ajutorul pentru orice fleac, dar ii povesteste cum s-a descurcat singura si cati barbati au fost dispusi sa o ajute. Asadar, el nu este indispensabil.
O astfel de femeie ii va “marturisi” iubitului ca are un admirator secret. Ca seful i-a spus cat e de frumoasa. Ca un coleg a invitat-o la masa. O astfel de femeie e in stare sa isi roage o prietena sa ii trimita flori acasa, fara sa mentioneze expeditorul. O astfel de femeie nu se va teme sa ii starneasca gelozia. Nu o vei auzi niciodata spunand “Cum sa fac asa ceva? Nu o sa mai aiba incredere in mine. Ma va acuza ca eu i-am dat adresa si vom avea scandal!”
O astfel de femeie e sigura pe ea, independenta si stie ca ea are As-ul in maneca. O astfel de femeie stie ca el ar innebuni doar la gandul ca l-ar putea parasi. Si il tine in suspans. Si ii serveste una calda si una rece. Si nu se jeneaza sa flirteze nevinovat ca sa se simta frumoasa.
O astfel de femeie nu-l ameninta zilnic ca daca el nu se va schimba, il va parasi. Calma, ii va explica de cateva ori ce o deranjeaza, iar daca dumnealui nu va face nimic in aceasta privinta, intr-o zi, fara sa il anunte, va disparea din viata lui.
Nu iti incrunta sprancenele. Te rog, nu imi spune ca tu nu crezi ca exista astfel de femei. Cunosc zeci de astfel de personaje feminine. Fericite. Pline de viata. Radiind. Proaspete, nu cu mutre acre. Relaxate si deloc invidioase. Si culmea, nici una dintre ele nu a ajuns la divort. Domnii au preferat sa isi imbunatateasca atitudinea decat sa fie lipsiti de iubirea lor. Capul sus! Sterge-ti lacrimile! Si tu poti fi VEDETA CUPLULUI!
Scris de Demoisselle

sursa:stilultau.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu