luni, 1 noiembrie 2010

Fii frumoasa si cand stai acasa

Sa nu ma intelegeti gresit. Respect femeia casnica. Nu as blama-o niciodata ca idealul sau in viata a fost sa isi gaseasca barbatul care sa o completeze, ca mai apoi sa se aseze la casa ei.  Sau ca nu a avut vise de marire…Sau ca poate le-a abandonat in favoarea unei casnicii si a unui alai de copii. Fiecare isi croieste drumul in viata dupa pofta inimii.
Mi se pare insa strigator la cer ca o femeie casnica- si nu numai- sa isi justifice tinuta neglijenta cu scuze de genul “oricum, nu ma vede nimeni.”, “oricum sunt prea obosita ca sa ma mai aranjez. Mai ales ca stau in casa.” Totusi, cu un astfel de discurs, m-a intampinat o fosta colega de liceu, in pragul noului sau apartament. Plina de mandrie, mi-a prezentat fiecare camera. Si am remarcat ca totul stralucea de curatenie. Numai ea era un dezastru. O claie de par uleios si un capot larg, care nu stiu cand trecuse ultima oara prin masina de spalat.
Si daca pentru mine, facuse “efortul” de a se fi pieptanat-ca de spalat, nu avusese timp, nu vreau sa imi imaginez cu ce fel de orori vizuale isi intampina sotul zi de zi.
Mi-am adus aminte atunci in ce hal ma mustruluia mama cand coboram la micul dejun, fara sa imi fac toaleta. Nu imi ingaduia nici macar ca in weekend sa apar la masa, in pijamale si cu parul zburlit. Atunci, ma bosumflam. Acum, imi dau seama ca e vorba de respect. In primul rand, fata de tine.
Mai tarziu, descoperind-o pe Barbara Cartland si al ei “‘Etiquette Handbook: A Guide to Good Behaviour”, am retinut una dintre regulile de baza: “Unless she is ill a woman should get up and cook her husband’s breakfast before he goes to work in the morning. It is bad manners to do this in curlers, without lipstick, in a shabby dressing-gown and down-at-heel slippers.”
“Dar e de-a dreptul ridicol si imposibil”, s-a revoltat gazda mea, cand i-am sugerat ca aventura sotului ar putea fi pusa pe seama atitudinii sale “i couldn’t care less”. “N-ar vrea, draga ca in loc sa ma duc la piata, sa ma opresc la coafor? Si sa ii pregatesc masa in bikini?!”
Daca ar trebui sa raspund eu, i-as spune ca exagereaza. E suficient sa faci un dus, sa te machiezi putin, sa te piepteni, sa te parfumezi, inainte de a te infatisa in fata lui. Daca ar trebui sa raspunda el, sunt sigura ca ar prefera sa o vada in bikini decat in capot.

sursa: beauty.onemagazine.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu